Bursa Gavurini Mağarasi

Keles-Gelemiç Köyü-Kocasu Gavurini Mağarası (Yatay Mağara)

Tarih: 19 Nisan  Cumartesi

Zehra Saygılı

Davuthan İkincikarakaya (Artçı)

2.GRUP:

Davuthan İkinci Karakaya (Lider)

Cenk  Akbulut

Ece Mezarcı

Esra Acar

Furkan Akay

Dilan Çelik

Ali Haydar Dudaklı

Meriç Şeyma (Artçı)

09:30   Görükle yerleşimde ki parkta UMAST ve Ankara Üniversitesi Mağara Araştırma klubünden eski üyelerinden Davuthan İkinci Karakaya  ile toplandık. Hep beraber kahvaltı edildi. Geziye katılacaklarda eksik yoktu.

10:00  Servis’in yarım saat gecikmesiyle yola çıktık. Keles ilçesinin Gelemiç köyü merkeze 1-1.5 saat uzaklıktaydı

11:40  Köye vardığımızda önce kahveye uğrayıp çaylarımızı içtik. Bize rehberlik edecek köyün yerlisi Mehmet Çetini burada bekledik. Mağaranın bulunduğu yeri iyi tanıyan köyün yerlisi Mehmet Çetin’i alarak mağaranın bulunduğu bölgeye araçla yola çıktık. Mağaraya yarım saatlik bir yürüme mesafesin de araçtan indik. Yol çamurlu olduğundan dolayı çizmelerimizle yürüdük. Yol genellikle düzlük yer yer hafif eğimliydi. Dar bir geçitten geçerek kamp alanına ulaştık.

13:00  Kamp alanına ulaştık. Kamp alanında 3 veya 4 kişinin sığabileceği bir oyuk vardı. Yağmur yağma ihtimaline karşı eşyaları oyuk içine taşıdık. Kamp alanı dereye yakın mesafede olup,mağaraya 2-3 km uzaklıktaydı.

13:30  İlk grup hazırlanmaya başladı bu sırada 2.grup ateşi yaktı.

14:15  İlk grup yola çıktı. Yol dikti. Yol üzerinde ki çeşme de biraz mola verip yola devam ettik. Mehmet abinin mağara hakkında anıları,Gavurini mağarasının adının nereden geldiğiyle ilgili anlattığı hikayeler cok keyifliydi. Yaklaşık yarım saatlik yürüyüşten sonra mağaraya ulaştık. Mağaranin ağzı oldukça genişti. Yol yorucu olduğundan mağara girişin de dinlendik.

Mağaranın ana galerisine gidecek kola girişten sola doğru giderek geçtik. Köylülerin yapmış olduğu bir merdiven vardi. Ancak biz yüksekliği çok fazla olmayan bir kayadan yukarı tırmandık. Az bir mesafe sürünerek geçitten geçtik. Ana galeriye ulaştık. Mağara oldukça genişti. Yer kaygandı. Mağarada bol miktarda yarasa ve guana vardı. Bizim için gelenekselleşen mutlak karanlık etkinliğimizi yaptık. Ana galeride dolanıp,araştırma yaptık. Ancak başka bir kol bulamadık.

16:00 Mağaradan çıktık. Herkes için keyifli bir mağaraydı. Aşağı yokuştan inerken biraz sıkıntı yaşadık yokuş çarşaklıydı. Kamp alanına ulaştığımız da  saat yaklaşık 16:30’du. Ateş yakılmış,yemek hazırlanmıştı. Yemek yedikten sonra 2.grup mağaraya girmek için hazırlandı. 2.grup yola çıktığında saat yaklaşık 16:55’di.

19:00  2.grup mağaradan döndü. 1.grup çayı hazırladı. Daha sonra ateş başında toplanarak günün değerlendirmesini aldık. Kurucu başkanımız Meriç Şeyma hepimize tek tek mağara hakkında sorular sordu. Daha sonra hep beraber kamp alanında mıntıka temizliği yaptık. Dönüş için hazırlandığımız da hava kararmıştı. Geldiğimiz yoldan arabaya tekrar yürüdük. Hepimiz için çok keyifli bir mağara gezisiydi.